Recherche

Etude de faisabilité d’études marketing en rayon fruits et légumes d’un supermarché virtuel.

Au Japon pendant 10 mois en avril 2016, dans le cadre d’une bourse JSPS (Japan Society for the Promotion of Science), montée avec le CNRS.

Accueilli au laboratoire Interactive Media Lab de l’Université de Keio, encadré par le professeur Maki Sugimoto.

Cette coopération fait suite à des partenariats avec l’HVRL Hyper Vision Research Laboratory.

 


Articles dans une revue

  • Adrien Verhulst, Jean-Marie Normand, Cindy Lombart, Maki Sugimoto, Guillaume Moreau. Influence of Being Embodied in an Obese Virtual Body on Shopping Behavior and Products Perception in VR. Frontiers in Robotics and AI, Frontiers Media S.A., 2018, 5, pp.1-20. 〈10.3389/frobt.2018.00113〉. 〈hal-01888990〉

Communications dans un congrès

  • Alan Transon, Adrien Verhulst, Jean-Marie Normand, Guillaume Moreau, Maki Sugimoto. Evaluation of Facial Expressions as an Interaction Mechanism and their Impact on Affect, Workload and Usability in an AR game. VSMM 2017 - 23rd International Conference on Virtual Systems and Multimedia, Oct 2017, Dublin, Ireland. pp.1-8. 〈hal-01625955〉
  • Adrien Verhulst, Jean-Marie Normand, Guillaume Moreau. Generation of variability in shape, aspect and time of 3D Fruits and Vegetables. VSMM 2017 - 23rd International Conference on Virtual Systems and Multimedia, Oct 2017, Dublin, Ireland. pp.1-8. 〈hal-01625956〉
  • Adrien Verhulst, Jean-Marie Normand, Cindy Lombart, Guillaume Moreau. A study on the use of an immersive Virtual Reality store to investigate consumer perceptions and purchase behavior toward non-standard fruits and vegetables. IEEE Virtual Reality, Mar 2017, Los Angeles, United States. pp.55 - 63, 2017, 〈10.1109/VR.2017.7892231〉. 〈hal-01619314〉